Rakennusluvat

Kun olet päättänyt alkaa rakennusprojektiin, niin kuinka toimitaan?

1. Tutustu alueen rakennusmääräyksiin (löytyvät tästä osiosta, sekä vuokrasopimusehdoista)

2. Ota yhteyttä yhdistyksen hallitukseen.

3. Jos rakennus vaatii kaupungin rakennusluvan, niin täytät sen ja toimitat sen hallituksen käsiteltäväksi (hallitus pitää kokouksen n. kerran kuukaudessa). Jos taas rakennus ei vaadi virallista rakennuslupaa, niin toimitat rakennuksen piirustuksen ja asemakaavakuvan hallitukselle käsiteltäväksi kokouksessaan.

4. Rakennusluvan myöntäminen: jos kaikki on kohdillaan, niin voit toimittaa hallituksen hyväksymän rakennuslupahakemuksen kaupungin rakennusvalvontaan. Josta tulee erillinen päätös onko rakennuslupa myönnetty.

Pienemmät rakennukset kuten varasto, ei tarvitse kaupungin rakennusvalvonnan lupaa. Hallituksen päätöksen jälkeen voit alkaa rakentamaan.

5. Rakennusluvan hylkääminen yhdistyksen hallituksessa. Hallitus noudattaa alueen asemakaavamääräyksiä ja jos esitetty rakennus ei noudata annettuja ohjeita. Ei hallitus myönnä rakennuslupaa.

Luvatta rakennetuista rakennuksista vastaa palstan haltija henkilökohtaisesti viimekädessä kaupungin rakennusvalvontaan.

6. Sallitut rakennukset ja luvan myöntäjä:

- Kesä-asunto enintään 35 m2 ja harjakorkeudeltaan enintään 3,7 m.  Ulkosauna 11 m2 tai grillikatos/huvimaja n.9 m2. Rakennusten tulee olla harjakattoisia (kaupungin vaatimus).

Lupa: Hallitus ja kaupungin rakennusvalvonta

- Varasto n.10 m2, Leikkimökki  5 m2, Kasvihuone 7 m2, käymälä

Lupa: Hallitus, mikäli rakennukseen tulee tulisija tai sähköt, tarvitaan myös rakennusvalvonna  lupa

Rakennuksille on määritelty omat paikat. Paikat selviävät kysymällä hallitukselta jos ei ole käytössä asemakaavakarttaa johon sijainnit on merkitty.

Peruskorjaus, laajennus tai rakennuksen käyttötarkoituksen muutos. Ota yhteys hallitukseen.

Kaikkeen rakentamiseen tarvitaan yhdistyksen hallituksen lupa!!

Huomiothan että rakennusluvattomalla rakennuksella ei ole ns. vakuutusoikeutta. esim. tulipalon sattuessa luvattoman kiinteistön omistaja vastaa aiheutetusta vahingosta itse.